Personenprofil
Kurzprofil
Ich habe Sportmanagement im Bachelor- und Master studiert und anschließend an der Deutschen Sporthochschule in Köln promoviert (Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, Abteilung Sportbetriebswirtschaftslehre). Mein Forschungsschwerpunkt liegt im Bereich der Internationalisierung im Teamsport.
-Internationalisierung im Teamsport
-Konsumverhalten von Sportfans
- Behrens, A.The internationalization of team sport brands: An analysis of the perspective of domestic fans and satellite fansDissertation. 2022.
- Behrens, A.; Yang, Y.; Uhrich, S.Keeping it Real or Bridging the Gap? Brand Positioning of US Sport Teams in Germany and ChinaJournal of Sport Management. 2021.
- Behrens, A.; Uhrich, S.You’ll never want to watch alone: the effect of displaying in-stadium social atmospherics on media consumers’ responses to new sport leagues across different types of mediaEuropean Sport Management Quarterly. 2021.
- Uhrich, S.; Behrens, A.; Tae-Ahn, K.; Matsuoka, H.; Uhlendorf, K.Segmenting Satellite Supporters Based on Their Value for Team Sport OrganizationsJournal of Global Sport Management. 2020.
- Behrens, A.; Uhrich, S.Uniting a sport teams’ global fan community: prototypical behavior of satellite fans enhances local fans’ attitudes and perceptions of groupnessEuropean Sport Management Quarterly. 2020. 20 (5). S. 598–617.
-
Sport und Medien
-
Sport und Events