Dr. Anton Behrens

Dr. Anton Behrens

Wiss. Mitarbeiter

Sportökonomie und Sportmanagement
Haus 1, C-Trakt
Jahnallee 59, Raum C 2010
04109 Leipzig

Telefon: +49 341 97 - 31681

Kurzprofil

Ich habe Sportmanagement im Bachelor- und Master studiert und anschließend an der Deutschen Sporthochschule in Köln promoviert (Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, Abteilung Sportbetriebswirtschaftslehre). Mein Forschungsschwerpunkt liegt im Bereich der Internationalisierung im Teamsport.

-Internationalisierung im Teamsport

-Konsumverhalten von Sportfans

  • Behrens, A.
    The internationalization of team sport brands: An analysis of the perspective of domestic fans and satellite fans
    Dissertation. 2022.
    Details ansehen
  • Behrens, A.; Yang, Y.; Uhrich, S.
    Keeping it Real or Bridging the Gap? Brand Positioning of US Sport Teams in Germany and China
    Journal of Sport Management. 2021.
    Details ansehen
  • Behrens, A.; Uhrich, S.
    You’ll never want to watch alone: the effect of displaying in-stadium social atmospherics on media consumers’ responses to new sport leagues across different types of media
    European Sport Management Quarterly. 2021.
    Details ansehen
  • Uhrich, S.; Behrens, A.; Tae-Ahn, K.; Matsuoka, H.; Uhlendorf, K.
    Segmenting Satellite Supporters Based on Their Value for Team Sport Organizations
    Journal of Global Sport Management. 2020.
    Details ansehen
  • Behrens, A.; Uhrich, S.
    Uniting a sport teams’ global fan community: prototypical behavior of satellite fans enhances local fans’ attitudes and perceptions of groupness
    European Sport Management Quarterly. 2020. 20 (5). S. 598–617.
    Details ansehen

weitere Publikationen

  • Sport und Medien

  • Sport und Events